MKB-ondernemers kunnen profiteren van een nieuw systeem voor monitoring en optimalisatie van hun websites

Niet meer dan 5 jaar geleden kon je met een simpele website, zonder enig idee waar je naar toe wilt, resultaat halen. Die tijd komt nooit meer terug.

 MKB-ondernemer u hebt een acuut probleem
Vlgs. een amerikaans onderzoek hebben retailzaken met een website plus activiteit op het gebied van sociale media de laatste 3 jaren jaarlijks een omzetstijging van 3 procent bereikt, terwijl diegene die dat  niet hadden geen enkele omzetgroei gerealiseerd hebben.

Wat zijn uw problemen met websites en sociale media?
U hebt te weinig tijd, er weinig verstand van en geen tijd om u erin te verdiepen, en weet ook niet zeker of datgene wat u er aan uitgeeft rendement oplevert. Al deze zaken zijn voor ons aanleiding geweest om een InternetMarketing Service Pakket( IMSP) te lanceren.

Het internet groeit nog steeds, maar het wordt moeilijker om klanten je website te laten ontdekken en om hen tot enige actie te bewegen. Als u denkt dat mooie plaatjes, video of de kleurstelling van uw website  het belangrijkste zijn dan hebt u het helemaal mis. Nummer 1 is of je website door potentiële kopers gevonden wordt en of de website vervolgens de prospect kan overhalen tot een eerste contact (u biedt bv. een gratis testrapport of een monster aan).  Heel veel websites hebben per dag zo’n 10-50 bezoekers. Uit onze ervaring hebben we geleerd dat als een website per dag 200 of meer bezoekers krijgt, er dan de basis is voor een winstgevende business.

Hoe kom je aan 200+ bezoekers?
Belangrijk is dat je gevonden wordt op relevante zoekwoorden, meestal een combinatie van 3 of meer woorden (bv.  “eigen internetbedrijf starten” en niet  “internetbedrijf”of “eigen bedrijf”). Op losse relevante zoekwoorden is de concurrentie veel te groot. Je zult nooit op de eerste pagina van Google komen.  De eerste drie  vermeldingen bij zoeken op Google  zijn goed voor zo’n 80% van de kliks. Een websurfer is binnen 3 seconden weer op een andere pagina en komt nooit meer terug.

Voor retailzaken geldt dat “LOCAL  SEARCH” door veel ondernemers totaal onderschat wordt of dat ze er nauwelijks aandacht aan schenken. Dit is een van de zaken waarbij we kunnen en willen helpen.

Voor meer info over IMSP

Leo Verkoelen (serial entrepreneur en marketeer)

Tags: , ,

Leave a comment